Suunnittelemme ja toteutamme Kouvolan Vedelle monikanavaista päivittäisviestintää, jolla luodaan eri kohderyhmilleen myönteistä kuvaa vesilaitostoiminnasta.

Haaste  

Kouvolan Vesi tarvitsee kokonaisvaltaista ja pitkäaikaista viestinnän tukea sen eri viestinnän osa-alueilla. Viestintä on ollut keskeinen väline vesilaitostoiminnan tuomiseksi lähemmäksi kouvolalaisten arkea. Kouvolan Veden tavoitteena on viestinnän avulla tukea eri sidosryhmien tietoutta vesihuollosta ja tuoda toimintaa avoimesti esiin. Aktiivisella ja monikanavaisella viestinnällä pyritään luomaan myönteinen ja helposti lähestyttävä kuva vesilaitostoiminnasta.

Ratkaisu  ​

Kouvolan Veden viestintää ohjaa tekemämme, yhtiön strategiaa ja liiketoimintaa tukeva viestintäsuunnitelma. Toteutamme viestintää kaikille olennaisille sidosryhmille: henkilöasiakkaille, suur- ja teollisuusasiakkaille, isännöitsijöille, vesiosuuskunnille, henkilöstölle, medialle, poliittisille päättäjille ja yhteistyökumppaneille – unohtamatta tietenkään yhtiön omistajaa eli kaupunkiorganisaatiota.

Suunnittelemme ja toteutamme yhtiön ulkoista ja sisäistä viestintää päivittäistasolla erilaisilla sisältöratkaisuilla yhtiön omiin sekä ansaittuihin ja ostettuihin kanaviin. Omia kanavia ovat verkkosivuston lisäksi muun muassa Vesilähde-asiakaslehti sekä vuosikertomus ja vastuullisuusraportti. Somekanavina ovat Facebook, LinkedIn ja Instagram. Tärkeä osa palveluamme on myös viestinnän tulosten seuranta ja arviointi.

Tulokset​

Viestinnän tulokset ovat Kouvolan Veden paikallisuuteen nähden hyvät. Nettisivuilla käy kuukausittain reilut 10 000 kävijää. Printtinä toteutettu Vesilähde-asiakaslehti toimitetaan 32 500 talouteen vuosittain. Sosiaalinen media tavoittaa haluttua kohdeyleisöä tavoitelluilta maantieteellisiltä alueilta.